Uncategorized

Jak zmniejszyć ilość reklamacji w sklepie?

reklamacje w esklepie

Prowadzenie sklepu online wymaga doskonałej organizacji pracy oraz maksymalnego zaangażowania. Ogromna konkurencja na rynku sprawia, że każdy przedsiębiorca szuka skutecznego sposobu, by wyróżnić oferowane przez siebie usługi. Niestety, w toku prowadzenia działalności gospodarczej online, wielu przedsiębiorców odnotowuje sporej ilości zwroty zakupionego towaru. Jak skutecznie zmniejszyć ilość reklamacji w naszym sklepie online? Przyjrzyjmy się zagadnieniu z bliska. Gotowi na garść praktycznych wskazówek? Zaczynamy!

Zadbaj o właściwy opis oferowanych produktów

Jednym z najbardziej skutecznych sposobów na zmniejszenie ilość reklamacji w trakcie prowadzenia sklepu online, z całą pewnością jest sumienne, szczegółowe wykonywanie opisów dostępnych produktów. W szczególności opisy powinny zawierać takiej informację jak m.in.: wymiary, kolorystykę, materiał, z którego zostały wykonane, główne zalety, cenę (z uwzględnieniem konieczności dopłaty w przypadku dodatkowych opcji, takich jak np. ozdobne opakowanie, grawer, dostawa i inne). Oprócz krótkich, rzeczowych informacji, pod każdym produktem powinno znaleźć się także scharakteryzowanie produktu w formie opisowej, wyszczególniający jego zalety, zastosowanie oraz dostępne modele.

Doskonałej jakości prezentacja graficzna naszych produktów

By ograniczyć ilość otrzymywanych zwrotów, należy szczególną wagę poświęcić na właściwą, realistyczną prezentację oferowanych produktów poprzez zamieszczenie ich profesjonalnych zdjęć. Fotografia produktowa wykonana “fachową” ręką, będzie w doskonały sposób prezentować wszelkie, najmniejsze szczegóły konkretnych produktów, nawet tych o szczególnie małych rozmiarach. To sprawi, że nasi klienci będą mogli wypracować sobie realistyczne zdanie na temat zakupionego produktu. Wysokiej jakości zdjęcia z całą pewnością znacznie zniwelują efekt negatywnej “niespodzianki” gdy rozerwane zostaną opakowania kartonowe. Co więcej, zdjęcia powinny być wykonane z różnej perspektywy, z produktem odpakowanym, jak również oryginalnie zapakowanym.

Zadbaj o właściwe opakowanie wysyłanych towarów 

Oprócz szczegółowego opisu oraz wyraźnych, dokładnych zdjęć, priorytetową kwestią, która ma ogromny wpływ na ilość zwrotów, jest właściwe opanowanie sprzedanych produktów na czas ich wysyłki do finalnego odbiorcy. By móc właściwie, bezpiecznie i trwale opakować do wysłania różnorodne produkty, należy zainwestować w wypełniacze do pudełek, jak również wysokiej klasy, twarde opakowania kartonowe. Takie narzędzia sprawią, że nawet najbardziej delikatne produkty, podczas dalekiej drogi, dotrą do klienta, który zdecydował się na zakup oferowanych przez nas produktów w formie nienaruszonej, ciesząc swoją nienaganną prezencją oraz kondycją przez długi czas. 

Najczęstsze przyczyny zwrotów 

Zaznaczyć należy, że znaczącą część zwrotów spowodowana jest uszkodzeniami w transporcie. Drugą często spotykaną przesłanką jest niezgodność produktu z opisem. Bardzo często paczki muszą pokonać ogromną ilość kilometrów, zanim trafią do swojego nowego właściciela. Przewoźnicy przykładają mniejszą i większą wagę do dbałości o bezpieczeństwo przewożonych pakunków. Wielość paczek, nieostrożne przerzucanie, niejednokrotnie powodują, że paczki są zagięte, pogniecione, a nawet delikatnie nadtargane. Wysokiej jakości pudełka kartonowe, wykonane z solidnej gramatury kartonu, z dodatkowymi usztywnieniami ochronią swoją zawartość przed różnymi uszkodzeniami mechanicznymi. Nieocenioną pomoc przyniosą także wypełniacze do pudełek. Wypełnią one wszelkie wolne przestrzenie, które sprawiają, że produkt może przemieszczać się po wnętrzu kartonu i obijać.

Pragniesz skutecznie zmniejszyć ilość reklamacji, jakie wpływają do prowadzonego przez Ciebie sklepu internetowego, bez względu na rodzaj oferowanych produktów? Zadbaj o właściwe opisy, zdjęcia, a przede wszystkim profesjonalne, dokładne opakowanie sprzedanych produktów, a z całą pewnością będziesz mógł cieszyć się niewielkimi ilościami zwrotów w swojej działalności.

Partner artykułu:

Hurtownia opakowań Mandras

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *