Marketing

Jak promować sklep internetowy?

Promocja sklepu internetowego

Każda osoba posiadająca własny biznes internetowy zastanawia się jak promować sklep internetowy. Coraz popularniejsza jest promocja w social mediach oraz pozycjonowanie sklepów internetowych.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Witryny składające się kilkunastu podstron, takie jak sklepy internetowe wymagają całkowicie innego podejścia do pozycjonowania niż większość dostępnych na rynku firm usługowych. Taki stan rzeczy wynika nie tylko z potencjału słów kluczowych, ale również z efektywnego wykorzystania kolejnych etapów sprawdzanych podstron przez klienta. To wszystko sprawia, że pozycjonowanie sklepów internetowych jest dużo bardziej skomplikowane, niż w przypadku zwykłych stron.

Najważniejszą podstawą, na której opierają się sklepy internetowe jest sprzedaż, która biorąc pod uwagę e-commerce opiera się w bardzo dużym stopniu o Google. Wynika to z faktu, że ponad 80% potencjalnych klientów poszukuje produktów poprzez wpisanie hasła w wyszukiwarkę Google. Aby wykorzystać ten fakt należy się zastanowić jak będzie przebiegał proces zakupowy.

Najważniejszymi klientami są osoby, które znają swoje potrzeby, ponieważ ich odwiedziny mogą się zakończyć transakcją. Takie założenia spełnia pozycjonowanie długiego ogona, używanie niszowych słów kluczowych.

Promocja e-commerce w social mediach

Decydując się na promocję w social mediach należy dokładnie wybrać grupę docelową. Poza zakupem reklamy na popularnych serwisach takich jak Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, i innych można też skorzystać z popularności influencrów.

Influencer to osoba, która posiada duże grono odbiorców oraz realny wpływ na ich wybory. Zwykle osoby, które zobaczą coś u influencera, a dodatkowo zostaną zachęcone do zakupy poprzez wymienienie zalet chętniej sięgają po produkt niż po zobaczeniu materiału reklamowego w social mediach. Ulubiona osoba łatwiej przekona do zakupu niż pusta reklama.

Z tego względu coraz więcej form decyduje się na współpracę z popularnymi osobami w Internecie, ponieważ mają one świadomość, że to znacznie lepsza reklama dla produkty niż baner reklamowy lub reklama w telewizji. Internet jest dużą siłą i warto go wykorzystać.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *