Marketing

Jak poznać rynek e-commerce od podszewki?

rynek e-commerce

Rynek e-commerce to jeden z najszybciej rozwijających się rynków w Polsce. Polacy pokochali kupowanie przez internet, a sklepy internetowe zyskały na popularności, zostawiając w tyle konkurentów oferujących sprzedaż tylko stacjonarnie. Chcąc osiagnąć sukcesy w biznesie warto przestawić się na internetową działalność. Jak rozpocząć sprzedaż przez internet?

Czas pandemii i lockdownu pokazał, że na rynku utrzymają się firmy, które szybko potrafią przenieść swoją sprzedaż do internetu. Branża e-commerce jest obecnie jedną z najbardziej stabilnych branż na polskim rynku, a dzięki nowym technologią coraz dynamiczniej się rozwija. Przed rozpoczęciem działalności warto jednak przeczytać porady dla sprzedających w internecie, które pomogą odnieść sukces na rynku e-commerce.

Jak założyć sklep internetowy?

Najważniejsza sprawa to wymyślenie nazwy sklepu internetowego. Jeśli posiadamy już markę, do tej pory działającą tylko stacjonarnie to sprawa jest dużo prostsza, gdyż nazwa marki będzie również nazwą sklepu internetowego. Kolejny krok to sprawdzenie, czy nazwa marki może posłużyć za nazwę domeny internetowej. W tym celu warto odwiedzić internetowe centrum rejestracji domen, gdzie dowiemy się, czy wymyślona przez nas domena nie jest już używana przez kogoś innego.  Tworząc sklep internetowy warto postawić na odpowiednie i dobrej jakości oprogramowanie e-sklepu, tak aby służyło na długie lata, a także umożliwiło wprowadzenie wielu ciekawych opcji dla klientów. Przed startem sklepu internetowego warto ustalić sposoby dostawy paczek oraz płatność za zakupy. Im większa różnorodność dla klientów, tym lepiej. Oprócz tradycyjnego kuriera należy postawić na opcję wysyłki zamówienia do paczkomatu, a płatność kartą i blikiem to coś, z czego absolutnie nie można zrezygnować. Oprócz tego warto jednak zostawić też tradycyjną formę płatności przy odbiorze.

Produkty muszą być odpowiednio wyeksponowane, a ich opisy zgodne z zasadami SEO

Prowadząc sklep internetowy, warto też zadbać o jego stronę wizualną. Produkty muszą być przedstawione w sposób atrakcyjny, tak aby zachęcić klientów do ich kupna. Trzeba zadbać o odpowiednią jakość zdjęć, a także starannie przygotować opisy produktów. Muszą one spełniać nie tylko funkcję informacyjną, ale także być zgodne z zasadami SEO i wymaganiami wyszukiwarki Google. Dzięki temu sklep internetowy będzie wyżej pozycjonowany w wyszukiwarce i tym samym dowie się o nim więcej klientów. Zdjęcia powinny przedstawiać produkt z różnych stron, a także jak najlepiej odzwierciedlać fakturę materiału czy kolor produktu. Poruszanie się po stronie internetowej musi być intuicyjne, tak aby klient łatwo mógł znaleźć to, czego szuka, a następnie w sposób szybki dokonać zamówienia i sfinalizować płatność.

Dziel się wiedzą z innymi sprzedającymi

Prowadząc sklep internetowy, warto szukać możliwości wymiany doświadczeń z innymi sprzedającymi i prowadzącymi internetowe biznesy. Warto także zacząć udzielać się w społeczności sprzedających i kupujących, jak np. Allegro Gadane, gdzie można znaleźć odpowiedź na wiele pytań związanych z prowadzeniem internetowego biznesu czy sprzedażą swoich produktów. Można tam też wymieniać się pomysłami czy znaleźć rozwiązania potencjalnych problemów, z jakimi wiąże się sprzedaż w internecie. Kontakt z innymi sprzedającymi może też zainspirować do wprowadzenia na stronie internetowej sklepu nowych funkcji czy ułatwień dla kupujących. Warto też zdecydować się na sprzedaż swoich produktów na Allegro, dzięki temu dotrą one do większej grupy odbiorców, niż tylko poprzez stronę internetową sklepu.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *