Co ma wpływ na wydajność w pracy biurowej?

Stres. Bóle pleców. Zmęczenie psychiczne. Niedokładność. Nerwowość. To wszystko może wynikać ze źle zorganizowanego miejsca pracy. Gdy czujemy, że nasze biuro nie jest odpowiednio przystosowane, powinniśmy jak najszybciej je przeorganizować. Inaczej praca zacznie wpływać na inne aspekty naszego życia, a to nigdy nie kończy się dobrze. W jaki sposób sprawić by nasza praca była lepsza i wydajniejsza, bez poświęcania sporej ilości czasu i pieniędzy?
Odpowiednie oświetlenie pomieszczenia
Pomieszczenie biurowe powinno być oświetlone naturalnym światłem. Będzie to zapobiegać nagłym spadkom energii i przemęczeniu. Według badań takie światło może nawet zwiększać naszą wydajność! Dlatego im więcej okien znajduje się w pomieszczeniu, gdzie pracujemy, tym lepiej będziemy się tam czuć, a nasza praca będzie bardziej efektywna.
Organizacja stanowiska pracy
Bardzo istotnym aspektem pracy jest także odpowiednia organizacja naszego biura. Wygodny fotel z oparciem i dostosowane do nas biurko to niezwykle ważne elementy każdego biura. Pamiętaj, że obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie Ci stanowiska, które będzie spełniać wszystkie wymogi BHP. Użytkowanie komputera i wykonywanie innych, istotnych czynności powinno być także odpowiednio komfortowe i bezproblemowe, więc powierzchnia biurka powinna być wystarczająco duża.

Umiejętności obsługi oprogramowania
Praca w biurze wymaga często obsługi komputera i znajomości oprogramowania, przeważnie pakietu biurowego firmy Microsoft. By pracować efektywnie, bardzo ważna jest znajomość wszystkich dostępnych funkcji tych programów.
Jeśli nie czujemy się pewnie z tym oprogramowaniem, warto zdecydować się na odpowiednie szkolenie MS Office, które pomoże nam je opanować. Wybierz szkolenie w okolicy:
Rozciąganie w trakcie pracy
Spędzanie wielu godzin w pozycji siedzącej może być przyczyną bólu pleców lub zdrętwiałego karku. By zmniejszyć uciążliwość tych przypadłości i zapobiegać ich ponownemu pojawianiu się warto wykonywać proste ćwiczenia, które nie będą wymagać sprzętu i dużych ilości czasu, a pomogą Ci rozluźnić ciało i skupić się na pracy.
Ciche miejsce pracy
Praca w biurze wymaga skupienia, które bardzo ciężko utrzymać przebywając w hałasie. By wyciszyć dźwięki, które dobiegają zza okna, można wykorzystać dźwiękoszczelne okna, które pozbędą się dźwięku samochodów i miejskiego życia. To nie zapobiegnie jednak głośnym dyskusjom i rozmowom w biurze. Zapobiec im można, na przykład wprowadzając tzw. godziny ciszy, podczas których komunikacja powinna odbywać się tylko elektronicznie, by ograniczyć hałas.

Zdrowe jedzenie i picie
Od tego ja się odżywiamy, zależy nasze skupienie i dokładność. Istotne jest zwłaszcza śniadanie, które powinno składać się z warzyw i owoców, wpływających na nasze zdrowie. Warto także przygotować sobie odżywcze przekąski, które pomogą nam, gdy spadnie nam poziom energii.
Podobnie jest również z napojami. Przeważnie w biurach spożywa się olbrzymie ilości kawy, która ma podnieść naszą wydajność. Warto jednak zamienić kawę na zieloną herbatę, która również działa pobudzająco, a jednocześnie wspomaga stabilizację masy ciała. Warto także pić wodę, ponieważ ta lepiej nawodni nasz organizm, co również wpłynie na naszą efektywność.
Rośliny i dekoracje
Dodatkowe akcesoria w biurze np. cytaty w ramkach czy zabawne dodatki mogą rozbudzać nasz umysł, nawet w trakcie monotonnych czynności. Warto zdecydować się również na rośliny, które poprawią nam koncentracje i będą wspomagać walkę ze zmęczeniem psychicznym.
Sprawdź również artykuł: Jak Skutecznie Podnieść Motywację Pracowników?